O co se společně pokusíme ?

... naučit se stravovat ZDRAVĚ 

Cítíte, že něco nefunguje jak má a nevíte co s tím ? Plánujete nebo zatím jen v koutku duše přemýšlíte o změně vašich stravovacích návyků ? Zajímá vás zdravé stravování a výživa, ale neorientujete se v hromadě informací, které jsou dnes k dispozici na internetu a v literatuře ? Rádi byste o tom s někým pohovořili ? Dozvěděli jste se právě diagnózu: celiakie, intolerance laktózy, alergie na bílkovinu kravského mléka anebo histamínová intolerance ?  Nevíte co dál? Anebo jen toužíte zatočit s nadváhou, zhubnout a trvale si udržet sníženou váhu?​ 

Pojmy jako : hubnutí, dieta, jak zhubnout, jak rychle zhubnout, zadává mnoho lidí do vyhledávačů v domnění, že naleznou jednoduchý návod na rychlé a trvalé zhubnutí.  Odpověď je ale zcela jednoduchá - neexistuje žádná spolehlivá dieta! Pokud chcete zhubnout a váhu si udržet, je vždy nutné omezit energetický příjem a ideálně zvýšit energetický výdej. Věřte, že v kombinaci s drobnými úpravami životního stylu, pevnou vůlí  a zdravou stravou to dokážete.

Společně najdeme odpovědi na veškeré otázky, které Vás zajímají a týkají se témat, jako zdravý životní styl, zdravá výživa, bezlepková strava, intolerance, hubnutí a dieta. Spolupráce s vámi (výživový plán, bezlepková dieta, jídelníček, redukční program) vždy začíná vstupní konzultací, kde se vzájemně představíme a na základě pohovoru stanovíme optimální postup a společný cíl.  



Bezlepkový jídelníček

Jsem jedna z vás. Už 9 let se stravuji bezlepkově. Dnes už vím, že bezlepková dieta není konec světa. Berte bezlepkovou dietu jako přechod ke zdravému životnímu stylu, který vám udělá dobře nejenom na duši, ale i na těle. Budete jíst lehčeji, zdravěji, projeví se to na zdraví, i na váze. 

Typicky lepkové potraviny: 

pšeničná mouka (včetně grahamové, špaldové, kamutové, semolinové) a pšeničná krupice,  mouky jako žitná, ječná a ovesná, všechny druhy chleba a pečiva, strouhanka (chlebová i rohlíková),  slané crackery  a sladké sušenky,  těstoviny (včetně tarhoni), kuskus,

kroupy (včetně bulguru), 
vločky, otruby a müsli (včetně granoly a cereálních lupínků ochucených ječným nebo pšeničným sladem)
některé náhražky masa (robi, seitan, goody-foody aj.)

Potraviny, které mohou obsahovat lepek

většina uzenin, instantní potraviny , dochucovadla (škroby v kečupech a majonézách, výtažky z pšenice v sójových omáčkách aj.), některé cukrovinky , dezerty zahuštěné škrobem, většina druhů piva,  další alkoholické nápoje (likéry zahušťované škrobem, teoreticky i destiláty z obilí)

léky a potravinové doplňky obsahující pšeničný škrob


Vegetariánský jídelníček

Vegetariánství je způsob stravování, kdy jedinec odmítá určitou živočišnou potravu.

Dělí na několik podskupin: 

  • Semivegetariáni - nejedí pouze červené maso, tj. hovězí, skopové, vepřové, zvěřinu. Jedí ryby, někteří i drůbež, konzumují také mléko, mléčné výrobky a vejce.
  • Pesco-vegetariáni - nejedí žádné maso mimo ryb. Ze živočišných potravin konzumují mléko, mléčné výrobky a vejce.
  • Lakto-ovo vegetariáni - nejedí žádné maso ani ryby. Konzumují mléko, mléčné výrobky a vejce. Tato forma vegetariánství je v současné době v západních státech světa nejrozšířenější.
  • Lakto-vegetariáni - nejedí maso, ryby ani vejce. Ze živočišných potravin konzumují pouze mléko a mléčné výrobky.
  • Vegani - přísní vegetariáni, nejedí žádné živočišné potraviny - veškeré druhy masa, ryby, mléko, mléčné výrobky ani vejce. Někteří z nich nejedí dokonce ani včelí med. Jejich strava se skládá z obilovin, ovoce, zeleniny, ořechů a luštěnin.

 

Bezlaktózový jídelníček

Laktózová intolerance anebo alergie na bílkovinu kravského mléka.

 Při intoleranci laktózy tělo neumí strávit mléčný cukr (laktózu). Může za to nízká produkce enzymu laktázy. Tento enzym potřebuje tenké střevo, aby tělo mohlo strávit mléčný cukr. Mléčný cukr, tzv. disacharid, se ve střevě dělí na dvě části, na galaktózu a glukózu (hroznový cukr), které tělo využívá k získávání energie. Když enzym laktáza chybí, dostane se nestrávená laktóza do tlustého střeva, tam kvašením vznikne kyselina mléčná a plyny, což vede potížím a projevům typických při intoleranci laktózy. 

 Alergie na kravské mléko (na bílkovinu kravského mléka) 

má podobné symptomy jako intolerance laktózy, ale projevuje se závažnějšími příznaky. Tyto alergické reakce jsou ale na rozdíl od intolerance laktózy nesprávnou reakcí imunitního systému a v tomto případě by měl být okamžitě vyhledán lékař.   

Histamínová intolerance

Histaminová intolerance (HIT) vzniká důsledkem nepoměru mezi přísunem a odbouráváním histaminu v těle.

Přitom histamin obsahují všechny potraviny, které přijímáme. Většina lidí po konzumaci potravin bohatých na histamin potíže nemá.

U lidí, kteří histamin odbourávají hůř, dochází k rozšiřování cév, a tím snížení krevního tlaku.

Jeho nadměrné uvolnění při alergické reakci způsobuje zúžení průdušek nebo kopřivku. Onemocnění trápí v současné době 2 - 3 % lidí. 

Léčba probíha ve 4 krocích:

 1. eliminační dieta ( 3 fáze: eliminační ( 2 - 4 týdny), testovací ( 6 týdnů) a dlouhodobá dieta)

2. vyloučení léku, mohou blokovat aktivitu DAO. Pokud vám byla diagnostikovaná HIT, dejte o tom vědět svému lekáři. Existují totiž léky, které snižují aktivitu enzýmu diaminooxidáza v našem těle.

3. vyzkoušejte doplnit DAO. Kapsle obsahující enzým diaminooxidáza. Ty vašemu tělu doplní tento enzým, který je nutný na rozklad histamínu 

4. Doplnky výživy  a léky

Někdy ani optimální dieta nepostačuje na to, aby vaše příznaky ustoupili. Součastí léčby proto často bývají antihistaminiká. 



:


Hubnutí a úprava hmotnosti

Pomohu vám změnit špatné stravovací návyky a nezdravý životní styl , společne přejdeme ke zdravějšímu způsobu stravování. 

Klasický příklad: 

snížíte denní příjem kalorií a omezíte na minimum sacharidy, důsledkem bude hlavně odplavení tekutiny z těla. Takto můžete zhubnout, ale..... Důsledkem bude ovšem zpomalení metabolismu, budete se cítit unavení a za další týden budete mít shozená kila zpět a nejspíš ještě i něco navíc. Následkem zpomaleného metabolismu se začíná uskladňovat více tuků, protože tělo si myslí, že hladoví.

Nabízím vám zaměřit se na regeneraci těla, změnit podmínky, které způsobily přibrání váhy. Výsledkem bude  nárůst energie, vitality a úbytek váhy. Pomocí individuálního výživového plánu Vám pomůžu k trvalému úbytku tuků.  

C E L I A K I E

Celiakie je autoimunitní onemocnění, které se projevuje zánětem sliznice tenkého střeva. Pokud se toto onemocnění nediagnostikuje včas, může vést až k absolutní ztrátě klků a mikroklků, které přirozeně zvětšují povrch tenkého střeva. Takovýmto zmenšením povrchu se výrazně znemožňuje a snižuje schopnost vstřebávání a trávení živin. Hlavním vinníkem je lepek (gluten) = směs ve vodě nerozpustných bílkovin, které tvoří povrchovou část obilovin. Intoleranci vyvolává jen část lepku, která je v každé plodině jiná. Konkrétně v pšenici jde o gliadin, v žitu o sekanin, ječmeni o hordein a v ovsu o avenin.

Léčba: jedinou racionální léčbou diagnostikované celiakie je doživotní bezlepková dieta. Při zcela striktní dietě naprostá většina pacientů dosáhne během několika měsíců vymizení klinických potíží a normalizace autoprotilátek.

Alergie na lepek zní podobně, ale jedná se o zcela jiný problém, Lepek u alergiků při kontaktu s tenkým střevem vyvolá alergickou reakci a otok sliznice. Potíže se projeví bolestí, průjmem a plynatostí několik minut po konzumaci lepku. Kromě toho se vyskytne škrábání a otok v krku, dušnost a kopřivka.

Kdy se nevyhýbat se lepku ?

Bohužel často zcela zdraví lidé podléhají trendům a bezdůvodně drží bezlepkovou dietu.

Pokud netrpíte alergii na lepek nebo celiakií, bezlepková dieta se nedoporučuje. Mějte radost, že jste zdraví, a že můžete jíst cokoliv.

Chuť na sladké ?

Může jít o varovný signál, který vám tělo dává.

 Čím více ho v potravinách a nápojích jíme, tím více ho i vyžadujeme. Chuťově buňky si přivyknou na sladkou chuť, kterou pak neustále vyžadují.

Možné příčiny ?

Nedostatek sacharidů

Málo příloh, ovoce, obilovin, luštěnin nebo pečiva. Tělo může mít tendence si chybějící sacharidy /cukry vyžadovat. Bohužel my nesáhneme po kousku kváskového žitného chleba či ovoci, kde se sacharidy (cukry) také vyskytují, ale spíš po sušence či zákusku.
 Pokrmy s vysokým glykemickým indexem
na bázi cukru a bílé mouky, mají negativní vliv na hladinu krevního cukru, kdy po těchto jídlech máme více chuť na sladká jídla a sladké potraviny
Nedostatek bílkovin
Nejčastějším projevem bývá zvýšený pocit hladu a velké chutě na sladké.
Chybí Vám spánek ?  Vystresovaní a neodpočinutí lidé potřebují více cukru, aby se jejich organismus dostal do rovnováhy

Pokud chuť na sladké nemizí. 

 Je vhodné vyšetření, zda máte v pořádku štítnou žlázu nebo jestli netrpíte kvasinkovou infekcí - kvasinky se cukrem živí.


CHCETE SE OBJEDNAT ?

Proč vybrat právě mně

RECENZE

Individuální přístup

"Vzhledem k mé potravinové intoleranci mi paní dokázala nastavit vyvážený jídelníček a bez hladovění mi ubylo pár centimetrů. Skvělý přístup"  

Iveta, 49 let

Změna stravovácích návyků

" Společně jsme odhalily všechny chyby, kterých jsem se ve stravování nevědomě dopouštěla "

Marie, 37 let

Potíže s histamínem

" První známky zlepšení vidím už po měsíci  "

Roman, 32 let

Podpora

Paní mi vypracovala plán a chodila jsem pravidelné na "kontroly". Nejsou to běžné kontroly, je to o motivaci nevzdát se svého cíle. Dobrá spolupráce a podpora. Zhubla jsem, umím se správně stravovat a kombinovat stravu. Nepřibírám a začala jsme žít zdravěji. 

Jana, 55 let